تبلیغات انتخابات مجلس 1402

سرفصل های این مطلب:

زمان مطالعه: 9 دقیقه

دیجی تاپ اس ام اس:: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 11 اسفند برگزار می شود. همواره تبلیغات و اطلاع رسانی دغدغه مهم کاندیداها و ستادهای آنها بوده است. در این میان تبلیغات پیامکی یکی از موثرترین راه های معرفی کاندیدا و جذب آراست.

در این مطلب قصد داریم تاثیرات انواع ترفندهای تبلیغاتی به‌ویژه تبلیغات پیامکی را در انتخابات بررسی کنیم.

چگونه تبلیغات موثر انتخاباتی داشته باشیم؟

راهکارهای موثر در تعیین استراتژی تبلیغاتی

یکی از مهم‌ترین ویژگی تبلیغات پرطرفدار، می‌تواند پر بازده اما کم هزینه بودن آن باشد. زیرا وقتی تبلیغات انتخابات کم هزینه باشد، می‌تواند دفعات بیش‌تری تکرار شود تا به سمع و نظر تعداد افراد بیش‌تری برسد. از طرفی هم شما می‌توانید در برنامه تبلیغاتی‌تان، همه نوع تبلیغات را بگنجانید تا بتوانید افرادی از اقشار مختلف جامعه را جذب کنید.

برای اینکه تبلیغات شما موثر باشد، باید مخاطبان هدف خود را به‌خوبی بشناسید. اینکه شما می‌دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، چه نیازها و خواسته‌هایی دارند، و چه رسانه‌هایی را دنبال می‌کنند، به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به‌طور موثرتری طراحی کنید. داشتن یک استراتژی تبلیغاتی قوی، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در تبلیغات انتخاباتی است. این استراتژی باید شامل اهداف تبلیغاتی، مخاطبان هدف، پیام‌های تبلیغاتی، و کانال‌های تبلیغاتی باشد.تبلیغات اصولی دارد که پایبندی به آن اصول نشان‌دهنده شخصیت و تعهد کاندیدا در کسب مقام است.

  • تبلیغات انتخاباتی باید هدفمند باشد
  • تبلیغات انتخاباتی باید واقع‌گرایانه باشد
  • تبلیغات انتخاباتی باید در چارچوب قانون انجام شود
  • تبلیغات انتخاباتی باید منطبق بر اخلاق حرفه‌ای باشد

تبلیغات انتخاباتی

روش‌های گوناگون تبلیغات انتخاباتی

تبلیغات انتخاباتی می‌تواند از طریق روش‌های مختلفی انجام شود. هر کدام از این روش‌ها همچنان می‌تواند مخاطبان خاص خود را داشته باشد. با توجه به رشد شبکه‌های اجتماعی استفاده از کاربری این شبکه‌ها در تبلیغات انتخاباتی در سال‌های اخیر رشد روزافزونی داشته است. در ادامه به برخی از این راهکارها می‌پردازیم.

روش‌های سنتی تبلیغات انتخاباتی؛ همچنان کارا و اثربخش

روش‌های سنتی تبلیغات انتخاباتی مانند چاپ و انتشار آگهی‌نامه، بروشور، روزنامه و مجله، اجرای تبلیغات محیطی مانند بیلبورد و بنر، تشکیل ستادهای خیابانی و تبلیغات چهره به چهره، برگزاری نشست‌های عمومی و میتینگ و پرسش و پاسخ همچنان در میان قشر عظیمی از مردم کارایی دارد و در حد خود موثر است. شاید تنها موردی که از سوی اکثر شهروندان رد شده و دیگر طرفدار چندانی ندارد، چاپ پوستر کاندیداها در قطع بزرگ و چسباندن آن روی در و دیوار شهر است. اما همچنان خواندن بروشوری که اهداف و برنامه‌های کاندیدا را به‌طور خلاصه در خود دارد یکی از موثرترین تبلیغات سنتی است.

طراحی و ساخت وب‌سایت

وب سایت زیرساخت تبلیغات انتخاباتی است که تمامی روش‌ها و کانال‌های تبلیغاتی به آن ارجاع داده می‌شود. دامنه سایت، دات‌آی‌آر و به نام کاندیدا یا کوتاه‌نوشت نام یا شعار فهرست انتخاباتی باشد؛ و قالب آن می‌تواند با طراحی‌های آماده بالا بیاید. سایت را می‌توان ماه‌ها قبل از تبلیغات فعال و با مطالب مرتبط با اهداف و برنامه‌ها آن را به‌روز کرد. محتوای تبلیغاتی از قبل آماده باشد تا در هفته تبلیغات از آن‌ها استفاده شود. تبلیغات ایمیلی نیز در هفته تبلیغات از طریق ایمیل همین سایت باید انجام شود. مگر اینکه قرار باشد به شکل غیرمستقیم انجام شود.

تبلیغات انتخاباتی صوتی و تصویری؛ ضروری و موثر

ساخت کلیپ‌های کوتاه یکی از مهم‌ترین نیازهای تبلیغات موثر است. کلیپ‌های فشرده شامل معرفی کاندیدا و برنامه‌های اصلی و اهداف اوست که به شکل جذابی طراحی و تدوین شده است. این کلیپ‌ها را می‌توان علاوه بر سایت و شبکه‌های اجتماعی در تلویزیون‌های محلی نیز تبلیغ کرد. همچنین ساخت پیام‌های صوتی و ارسال آن در پیام‌رسان‌ها نیز اهمیت دارد. ساخت پادکست یا تبلیغ پیام در پادکست‌های پرطرفدار نیز اثربخش است. ارسال پیامک صوتی یکی از قابلیت‌هایی است که در پنل‌های پیامکی وجود دارد. ارسال پیامک صوتی روشی جدید و نسبتا نو برای جلب توجه مخاطبان است؛ با این روش شما می‌توانید صوتی تهیه کنید و با محتوای مدنظر خودتان، آن را برای افراد ارسال کنید. نکته مهم این است که این روش در کنار تدابیر نویی، می‌تواند نتیجه و بازدهی بسیار خوبی داشته باشد. برای مثال ارسال پیام صوتی با صدای خودِ نماینده، می‌تواند روش جالبی برای جلب توجه باشد.

برای استفاده از این ترفند جذاب با مشاوران ما تماس بگیرید

tel: +989999600322

پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی؛ پلتفرم فراگیر تبلیغات انتخاباتی

در ایران امروز تبلیغ در اینستاگرام، تلگرام، واتس‌اپ و پیام‌رسان‌هایی مانند ایتا یا سروش از ضروری‌ترین اقدامات تبلیغی است. کاندیدا باید حتما در اینستاگرام پیج فعالی داشته باشد و کلیپ، تصاویر، و مطالب مرتبط با اهداف و برنامه‌ها از قبل در آن به‌روزرسانی شود. این‌گونه، مخاطبان تا پیش از شروع تبلیغات با تخصص و تجربه و اهداف کاندیدا آشنا می‌شوند. انتخاب شعار مناسب و ساخت و انتشار هشتگ‌های مرتبط با معرفی بهتر کاندیداها در اینستاگرام از نکات قابل توجه در بهبود کمپین در شبکه‌های اجتماعی است. ساخت گروه عمومی در پیام‌رسان‌ها و بازنشر مطالب سایت و شبکه‌های اجتماعی در آن‌جا نیز موثر است. شبکه‌های اجتماعی یک ساختار رایگان و گسترده در اختیار نامزدها قرار می‌دهد که اثرگذاری آن بسته به کیفیت مطالب ارسالی در آن است.

تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

بعضی اپلیکیشن‌ها، توسط افراد خاصی با بازه سنی مشخص استفاده می‌شود. برای مثال اپلیکیشن‌های خبری، توسط افراد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ افرادی که پیگیر اخبار هستند و بالای 25 سال هستند. این افراد، اصولا می‌توانند مخاطب خوبی برای اهداف تبلیغاتی و انتخاباتی شما باشند. با ارسال نوتیفیکیشن در این اپ ها، می‌توانید این افراد را هم مخاطب قرار دهید.

تبلیغات پیامکی؛ موثرترین و به‌صرفه‌ترین کانال تبلیغات انتخاباتی

پنل پیامکی به دلیل قابلیت‌ها و امکاناتی که در دسترس کاربران قرار می‌دهد پیامک تبلیغاتی را به موثرترین و مهم‌ترین کانال تبلیغاتی تبدیل کرده است. درواقع هر ستادی باید یک پنل پیامکی داشته باشد تا بتواند محتوای تبلیغی خود را در کوتاه‌ترین فرصت به دست مخاطبان برساند. کاندیداها می‌توانند از طریق این پنل به ارسال اس ام اس منطقه‌ای در مناطق و محدوده‌های مشخص‌شده از روی نقشه یا کدپستی بپردازند و یا مخاطبان خود را بر اساس سن یا جنس طبقه‌بندی کنند. پنل دیجی تاپ اس ام اس یک بانک شماره موبایل به‌روز از مشاغل و اصناف دارد که برای تبلیغ موثر مشاغل و صاحبان کسب‌وکار می‌توان از آن به بهترین نحو بهره گرفت.

این روش برای ماندگاری در ذهن مخاطب هم بسیار مفید است؛ کافی است یک پیامک کوتاه ارسال کنید که در ابتدا با نام کاندیدای مدنظر شروع شود و در ادامه، اهداف کاندیدا یا شعار انتخاباتی او ذکر شود. این کار ماندگاری شخص را در ذهن مخاطبان چندین برابر می‌کند چون چشم فرد اسم را می‌بیند و ذهن آن را به خاطر می‌سپارد.

تبلیغات انتخاباتی

تاثیر پیامک در تبلیغات انتخاباتی

در تبلیغات انتخاباتی، باید به مخاطبان هدف توجه ویژه‌ای شود. کاندیدا باید پیام‌های خود را به گونه‌ای طراحی کند که برای مخاطبان هدف قابل فهم و جذاب باشد. بعد از طراحی استراتژی تبلیغاتی، باید آن را به‌طور دقیق اجرا کنید. پایبندی به استراتژی تبلیغاتی، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در این زمینه است. انتخاب روش‌های تبلیغاتی باید با توجه به شرایط و ویژگی‌های انتخابات، کاندیدا و مخاطبان هدف انجام شود. تبلیغات انتخاباتی باید با سایر فعالیت‌های انتخاباتی کاندیدا هماهنگ باشد. تبلیغات انتخاباتی باید مستمر و مداوم باشد.
برای اینکه بتوانید از موفقیت تبلیغات خود مطمئن شوید، باید نتایج آن‌ها را به‌طور منظم اندازه‌گیری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا در صورت نیاز، تغییراتی در استراتژی تبلیغاتی خود ایجاد کنید.
با توجه به مطالب فوق روشن شد که خرید پنل پیامکی اولین اقدامی است که یک ستاد تبلیغات انتخاباتی باید انجام دهد.

مزیت‌های ارسال پیامک انتخاباتی

در ادامه به طور مختصر به برخی از مزایای استفاده از پنل پیامکی اشاره می کنیم:

تکرار دفعات ارسال پیامک: چون این روش هزینه مناسبی دارد و بدون نیاز به نیروی خاصی، فقط توسط سامانه، انجام می‌شود می‌تواند به دفعات در طول مدت کوتاهی تکرار شود که محتوای آن هم در ذهن مخاطب ماندگار تر شود.

گستردگی مخاطبان هدف پیامک: پیامک به همه افراد در همه سنین با هر گوشی و بدون اینترنت ارسال می‌شود؛ این یعنی مخاطب شما برای دریافت تبلیغات انتخاباتی تان، نیاز به هیچ گونه امکانات یا شرایط خاصی ندارند و فقط با داشتن یک گوشی ساده که آنتن بدهد، پیامک شما را دریافت می‌کنند.

امکان برگزاری نظرسنجی در پیامک: شما می‌توانید با استفاده از ارسال پیامک و حتی با استفاده از ترکیب تماس صوتی و ارسال پیامک، نظرسنجی برگزار کنید. از این طریق می‌توانید از نطرات مخاطبان خود هم باخبر و مطلع شوید.

امکان گزارش‌گیری: یکی از مزایای مهم ارسال پیامک تبلیغاتی، امکان گزارش‌گیری از ارسال‌هاست.

دسترسی آسان: در ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، ممکن است افرادی که پیام شما را می‌بینند، در بازه سنی خاصی باشند و نتوانید از طریق این روش‌ها افراد مسن یا افرادی که اهل اینترنت نیستند را هدف قرار دهید؛ در صورتی که پیامک بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار و سخت افزاری، به دست همه می‌رسد و دایره مخاطبان هدف شما را گسترده می‌کند.

سرعت بالا: در مدت زمان کوتاهی که برای تبلیغات در انتخابات فرصت داریم، باید روشی را انتخاب کنید که در کوتاه‌ترین زمان، بهترین بازدهی را داشته باشد. چرا که سرعت در این مدتِ کوتاه، اهمیت و ارزش فراوانی خواهد داشت. ارسال پیامک در تعداد انبوه، به سرعت انجام خواهد شد و نیازی به زمان طولانی برای تبلیغات به این شیوه، نخواهید داشت. پس در شرایطی که زمان برایتان حیاتی و تعیین کننده ست، سامانه‌های پیامکی به یاری شما می‌آیند.

مدیریت آسان: محیط کاربری آسان در یک سامانه باعث می‌شود به راحتی و بدون هیچ اطلاعات خاصی، بتوانید پیام‌های خود را در تعداد انبوه ارسال کنید. شما نیاز به مدت زمان زیاد یا نیروی حرفه‌ای برای ارسال پیام‌ها ندارید و هر شخصی می‌تواند در زمان کوتاه و با دقت، کمیپین تبلیغات پیامکی انتخابات را برنامه‌ریزی و برای اجرا آماده کند.

 کاربردهای دیگر پنل پیامکی در انتخابات شامل فهرست زیر نیز می‌گردد:

  • بسیج‌ رای‌دهندگان
  • انتشار اخبار کمپین سیاسی
  • جمع‌آوری کمک مالی و مشارکت رای‌دهندگان
  • پیام‌رسانی هدفمند
  • هماهنگی داوطلبان ستاد انتخاباتی
  • تجزیه و تحلیل داده‌ها

روش‌های ارسال پیامک انتخاباتی

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید هنگام تبلیغات پیامکی انتخابات به آن توجه کنید، انتخاب روش مناسب برای ارسال پیام‌هاست؛ این فاکتور مهم و اساسی، تعیین می‌کند که پیام شما به دست چه گروهی از افراد برسد. در نتیجه انتخاب و تشخیص درست مخاطب هدف، از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه روش‌هایی که در انتخابات مجلس می‌تواند سودمند و مفید باشد را با هم بررسی خواهیم کرد.

ارسال پیامک منطقه‌ای برای انتخابات (مکان‌محور LBS)

ارسال پیامک منطقه ای از روی نقشه، خود روشی است که بر اساس آن، مخاطب شما بر مبنای منطقه، محدوده و شهر انتخاب می‌شود؛ یعنی اصلی که مخاطبان شما را انتخاب می‌کند، محل زندگی آن‌هاست. در ادامه روش‌هایی که بر اساس منطقه و از روی نقشه، مخاطب را تعیین می‌کند، آورده‌ایم.

ارسال از روی نقشه: از این طریق شما می‌توانید چندین منطقه مدنظرتان را روی نقشه انتخاب کنید و به افرادی که در آن محدوده هستند، پیامک ارسال کنید.

ارسال پیام از دکل های همراه‌اول: ارسال پیامک آنی و لحظه برای گوشی‌هایی که آنتن خود را از دکل همراه اول منطقه مورد نظر شما دریافت می‌کنند. این پیامک تبلیغاتی برای افرادی ارسال می‌شود که در لحظه در آن محدوده هستند.

ارسال پیام از دکل های ایرانسل: ارسال پیامک به افرادی که پیامک خود را از دکل ایرانسل منطقه مورد نظر دریافت می‌کنند؛ البته این روش چندان آنی و لحظه‌ای نیست و شماره‌های آن هر دو هفته‌ای بروزرسانی می‌شود. یعنی پیام شما برای افرادی ارسال می‌شود که دو هفته قبل در محل مورد نظرتان بودند، از آن جایی که بروزرسانی بین ساعات 24 تا 2 بامداد است، تعداد بیش‌تر افراد ساکنان آن منطقه هستند که در ساعات شب، در آن مناطق هستند.

ارسال پیامک بر اساس کدپستی: هنگام خرید سیم کارت، افراد باید کدپستی محل زندگی خود را ارائه دهند؛ ممکن است شخص پس از مدتی، محل زندگی خود را عوض کند، اما در این روش، پیامک به افرادی ارسال می‌شود که کدپستی منطقه و محله مدنظر شما را ارائه داده‌اند.

ارسال پیامک از طریق ساخت شماره

شما می‌توانید با استفاده از امکان ساخت شماره، پیش شماره استان موردنظرتان را انتخاب کرده و به افراد در همان استان و شهر، پیامک ارسال کنید.

ارسال پیامک به بانک شماره

ارسال پیامک با استفاده از بانک شماره موبایل هم روش خوبی برای دستیابی به مخاطب هدف دقیق و مشخصی است؛ البته دو نکته مهم درباره بانک شماره، جامع بودن و به‌روز بودن آن است. این بانک‌ها می‌توانند بر اساس معیارهای مختلفی جمع‌آوری شده باشند؛ چند نوع از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

بانک شماره مشاغل و اصناف: در این بانک شماره، شما می‌توانید اصناف و مشاغل مختلف در یک استان و شهرستان را انتخاب کرده و به همان افراد پیامک تبلیغات انتخاباتی خود را ارسال کنید. برای مثال می‌توانید محتوایی خاص را برای گروه خاصی از مشاغل ارسال کنید و برنامه‌ای که برای کسب و کار آن‌ها پس از انتخاب شدن دارید را با آن‌ها در میان بگذارید تا تشویق به رای دادن شوند.

بانک شماره همراه اول در شهرهای مختلف: شما می‌توانید از طریق این بانک، شماره‌های همراه اول در شهرهای مختلف را برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخابات، هدف قرار دهید.

با استفاده از امکان نظر سنجی در پنل اس ام اس می توانید در متن پیامک ارسالی از افراد نظرسنجی کنید تا بتوانید با شماره های مختلفی که به نظرسنجی شما پاسخ می دهند گروه ساخته و ارتباط خود را با آن ها مستحکم تر کنید.

سامانه پیامکی

ارسال پیامک تبلیغاتی با سامانه پیامکی دیجی تاپ

برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخابات شما نیاز به یک سامانه دارید که هم امکانات کافی را داشته باشد و هم پشتیبانی خوبی ارائه دهد. چرا که در مدت زمان کمی، می‌خواهید تعداد زیادی پیامک ارسال کنید. در چنین شرایطی، سرعت و پشتیبانی اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

سامانه پیامک دیجی تاپ با ارائه پشتیبانی قوی و حرفه‌ای، مدیریت کمپین‌ها را برای شما راحت‌تر می‌کند. در کنار اینکه ارسال پیامک، در این سامانه با سرعت بالایی انجام می‌شود. البته ارائه امکانات مختلفی مثل گزارش‌گیری و یا ارسال‌های منطقه‌ای مختلف هم می‌تواند تا اندازه زیادی به موفقیت کمپین انتخاباتی شما کمک کند.

ممکن است در ابتدا برای ارسال پیامک انتخاباتی به تعداد انبوه، نیاز به مشاوره داشته باشید تا زمان، متن و روش ارسال‌تان را با یک شخص باتجربه در این زمینه در میان بگذارید و چک کنید. در این مرحله، مشاوران حرفه‌ای دیجی تاپ، برای پاسخ به پرسش‌هایتان، در خدمت شما خواهند بود.

با شماره پشتیبانی 09999600322 تماس بگیرید

تعرفه ارسال پیامک ویژه پنل اس ام اس تبلیغات انتخاباتی

جهت مشاهده تعرفه ها می توانید به صفحه تعرفه پنل اس ام اس مراجعه کنید . همچنین جهت محاسبه دقیق قیمت ارسال پیامک ما یک ابزار محاسبه‌گر طراحی کرده ایم که قیمت اس ام اس انبوه را برای شما محاسبه می کند.

امتیاز دهید :
5/5

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا