دیجی تاپ اس ام اس:: برای بازاریابی پیامکی بعد از خرید سامانه پیامکی، باید نوع خطوط پیامکی خود را انتخاب کنید. برای انتخاب مناسب ترین گزینه، شما باید با ویژگی های هر خط و مزایا و معایب آن آشنا باشید.
در این مطلب به طور مختصر به معرفی انواع خطوط پیامکی می پردازیم.
انواع خطوط پیامکی:
- خط عمومی
- خط اختصاصی
- خط خدماتی اشتراکی
- خط خدماتی اختصاصی
خط عمومی: هنگامی که شما سامانه پیامکی خریداری می کنید؛ معمولا چند خط به طور پیش فرض برای شما فعال است این خطوط، خطوط عمومی هستند. و تمام کاربرانی که از آن سامانه پیامکی استفاده می کنند می توانند از این خطوط برای ارسال پیامک استفاده کنند. این خطوط هزینه ی مجزا ندارند.
خط اختصاصی: در نظر بگیرید شما نیاز دارید که از یک شماره خط خاص ارسال پیامک داشته باشید؛ شماره خطی که ارقام آن، تعداد ارقام آن و سرشماره ی آن به انتخاب شما باشد. در این صورت می توانید از سامانه پیامکی خود درخواست خط اختصاصی داشته باشید. این خط با کد ملی شما و به نام شما ثبت می شود و منحصرا شما می توانید از آن استفاده کنید.
خط خدماتی اشتراکی: معمولا سامانه های پیامکی یک خط خدماتی اشتراکی دارند که شرایط استفاده از آن در هر سامانه پیامکی ممکن است متفاوت باشد .
همان طور که از نام این خط پیداست، این خط تنها مختص شما نیست و سایر کاربران نیز امکان استفاده از این خط را دارند. در پنل پیامکی شما تنها با داشتن اینماد می توانید از خط خدماتی اشتراکی جهت ارسال وب سرویس ( ارسال کد احراز هویت، ارسال پیامک های بعد از خرید، ارسال پیامک بعد از ارسال فرم و…) خود استفاده کنید.
خط خدماتی اختصاصی: شما قادرید خط اختصاصی خود را به خط خدماتی تبدیل کنید. در این صورت خط شما به خط خدماتی اختصاصی تبدیل می شود؛ که تنها شما دسترسی استفاده از آن را خواهید داشت. معمولا هزینه ی خدماتی کردن خط مجزا از هزینه ی تهیه خط است. به عبارت دیگر شما یک بار هزینه ی خط را پرداخت می کنید و یک بار دیگر هزینه ی خدماتی کردن آن را پرداخت می کنید. اما در سامانه ی پیامکی دیجی تاپ هزینه ای بابت خدماتی کردن خط دریافت نمی شود و شما تنها باید مدارک لازم جهت خدماتی کردن ارسال کنید. البته تشخیص این که یک خط خدماتی قابلیت تبدیل به خط اختصاصی را دارد بر عهده مخابرات است.
خط خدماتی چیست و در چه مواردی با سایر خطوط متفاوت است؟
مهمترین تفاوت خطوط خدماتی باسایر خطوط این است که این خطوط قابلیت ارسال به لیست سیاه ( افرادی که دریافت پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اند) را دارند ولی خطوط عمومی و اختصاصی این قابلیت را ندارند. از دیگر تفاوت های این خطوط با سایر خطوط شرایط فعالسازی این خطوط است. بسته به این که حساب کاربری شما حقیقی است یا حقوقی (شرکت ثبت شده) و با توجه به این که از کدام سرشماره خط تهیه کرده اید؛ شرایط ، مدارک و مدت زمان لازم برای خدماتی کردن خط متغییر است. ولی برای فعالسازی خطوط اختصاصی و خطوط عمومی تنها به مدارک شناسایی خود نیاز دارید.
مزایا و معایب خطوط خدماتی
ازمعایب این خطوط طولانی بودن مدت زمان فعالسازی و ارسال مدارک و تعهدنامه است که بسته به هر سرشماره متفاوت است.
از مزایای داشتن خط خدماتی این است که شما می توانید ارسال صددرصدی به باشگاه مشتریان خود داشته باشید و در ارسال وب سرویس منتظر تایید کارشناسان سامانه ی پیامکی خود نباشید. اگر شرکت ثبت شده دارید و یا صاحب یک فروشگاه هستید؛ توصیه می شود حتما خط خدماتی تهیه کنید و با استفاده از ارسال هوشمند، باشگاه مشتریان خود را ایجاد کنید. اگر هم دارای باشگاه مشتریان هستید با استفاده از ارسال مناسبتی آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.
برای استفاده از این قابلیت ها و انتخاب مناسب ترین خط هم اکنون از سایت گسترده ترین سامانه پیامکی کشور، اکانت سامانه پیامکی خود را تهیه کنید و یا با پشتیبانی ما در ارتباط باشید