بازاریابی پیامکی

سرفصل های این مطلب:

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مدت زمان زیادی است که برندها از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند. اگرچه ممکن است بسیاری بر این باور باشند که زمان این بهره بردن از این متد دیگر گذشته است، اما واقعیت و آمار این را نمی‌گویند.

تقریباً ۹۸٪ از همه پیام‌های متنی قبل از پایان روز خوانده می‌شوند و این عمل تضمین می‌کند پیام شما خوانده خواهد شد. به همین دلیل در مارکتینگ، مدیران این بخش نیاز دارند از مزایای استفاده از پیامک برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی خود بهره ببرند تا کمپین‌های موفقی داشته باشند.

بیش از ۴.۶۸ میلیارد کاربر تلفن همراه در جهان وجود دارد و در حالی که می‌توانید با روش‌های بازاریابی دیجیتال به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنید، پیام کوتاه به شما امکان دسترسی به کسانی را که از اینترنت استفاده نمی‌کنند را می‌دهد.

به همین دلیل است که بازاریابی پیامکی یک روش مهم بازاریابی است و می‌تواند به رشد تجارت شما کمک کند. در ادامه نحوه بهینه سازی استراتژی بازاریابی خود با استفاده از بازاریابی پیامکی را توضیح می‌دهیم.

۵ مزایای استفاده از پیامک برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی

۱- موبایل فرندلی Mobile Friendly

بیش از ۵۰ درصد جمعیت جهان از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند.

اگرچه ساخت وب سایت‌های مناسب برای موبایل و شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به مخاطب مورد نظر خود که از تلفن همراه استفاده می‌کند ضروری است، اما باید بدانید که همه از اینترنت استفاده نمی‌کنند و یا دسترسی در همه‌جا به اینترنت امکان پذیر نیست. به همین خاطر از طریق بازاریابی پیامکی می‌توان به تک تک این افراد دسترسی پیدا کرد.

پیامک تقریباً با هر دستگاه تلفن همراه سازگار است و از این طریق می‌توانید به حداکثر میزان کاربران ممکن برسید.

هیچ شکل دیگری از بازاریابی نمی‌تواند به شما در دستیابی به چنین مخاطبان عظیمی کمک کند. بنابراین از این طریق است که بازاریابی پیامکی این امکان را به شما می‌دهد تا استراتژی بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

۲- ترکیب بازاریابی پیامکی با دیگر کانال‌های رسانه‌ای

بازاریابی پیامکی را می‌توان با سایر روش‌های بازاریابی ازجمله دیجیتال مارکتینگ ترکیب کرد تا تعامل شما را افزایش دهد. می‌توانید آن را با ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا تلفیق کنید تا به نتایج بهتر و قابل اطمینان‌تری برسید.

علاقه‌ی مردم به استفاده از شبکه‌هایی از جمله اینستاگرام، واتس‌اپ و یا تلگرام باعث شده که زمان زیادی از روز خود را در این اپلیکیشن‌ها سپری کنند.

زمانی که این کانال‌ها را با هم در تبلیغات ترکیب کنید، اگر کاربران تلفن همراه دسترسی به اینترنت نداشته باشند، همچنان به آگاهی از برند شما به قوت قبل باقی می‌ماند. این روش می‌تواند استراتژی کلی بازاریابی شما را تقویت کند.

۳- ارتباطات شخصی‌سازی شده

بازاریابی پیامکی یک شیوه ارتباطی کاملاً شخصی است. دلیل ساده این امر این است که پیامک مستقیماً به تلفن کاربر می‌رسد که همیشه در دسترس اوست.

این متد فرصت‌های زیادی را برای شما ایجاد می‌کند تا پیام خود را بر اساس نمایه گروه مخاطب خاص تنظیم کنید. وقتی ارتباط با آن‌ها شخصی‌تر باشد، جلب توجه آنها نیز راحت‌تر می‌شود.

علاوه بر این، پیامکی که ارسال می‌کنید تقریباً بلافاصله به مخاطب می‌رسد. این بدان معناست که مخاطبان هدف شما آن را دقیقاً در لحظه‌ای که شما می‌خواهید دریافت می‌کنند.

در شرایطی که می خواهید در یک زمان مشخص اقدام خاصی انجام دهند، این شکل از بازاریابی قطعا مفید خواهد بود. علاوه بر این، تقریباً ۹۷٪ پیام‌های ارسالی ظرف ۳ دقیقه از زمان دریافت خوانده می‌شوند، این اطمینان را می‌دهد که بیشتر کاربران با دیدن این پیام‌ها مواجه می‌شوند.

۴- هدفمندی بالا

کمپین‌های بازاریابی پیامکی بسیار هدفمندند زیرا قبل از ارسال پیام کوتاه برای مخاطبان باید شماره تلفن مخاطبان خود را داشته باشند.

اگرچه روند جمع آوری شماره تلفن‌ها دشوار به نظر می‌رسد، اما این کار در نهایت نتیجه‌ی شگفت انگیزی در بر خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از پیامک برای بهبود استراتژی‌های بازاریابی این مورد است.

می توانید شماره‌های تلفن را از کانال‌های دیگر مانند شبکه‌های اجتماعی، نظرسنجی‌ها و ایمیل‌ها جمع آوری کرده و به پایگاه داده خود اضافه کنید.

وقتی کسی شماره تلفن خود را به شما ارائه می‌دهد، این کار را به دلخواه انجام می‌دهد. بنابراین شما نیز باید به حق او برای حفظ حریم خصوصی احترام بگذارید. این امر باعث می‌شود که آن‌ها احتمالاً پیامک شما را باز کنند یا پذیرای پیشنهادات شما باشند.

در بازاریابی پیامکی، پیامی که می‌فرستید قطعاً به کسی ارسال می‌شود که قبلاً به آن موضوع علاقه نشان داده است.

کمپین‌های بسیار هدفمند بازاریابی پیامکی می‌تواند تقویت عظیمی در بازگشت سرمایه و حتی استراتژی کلی بازاریابی شما ایجاد کند.

۵- امکان ردیابی

بازاریابی پیامکی گزینه‌های زیادی را برای ردیابی موفقیت کمپین شما ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از سیستم عامل‌های بازاریابی پیامکی برای بررسی نرخ CTR و پاسخ‌های مثبت به فعالیت‌های بازاریابی متنی خود استفاده کنید.

براساس تجزیه و تحلیل سه ماهه یا حتی ماهانه، این امکان را دارید تا کمپین‌های خود را بیشتر بهینه کرده و نتایج بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

نکته‌ی پایانی …

بازاریابی پیامکی یک عنصر مهم در هر استراتژی بازاریابی است. می‌تواند با سایر اشکال بازاریابی ترکیب شود و بهترین‌ها را از هر دو طریق به شما ارائه دهد.

علاوه بر این، به دست مخاطب رسیدن بسیار شخصی و فوری آن اطمینان از منحصر به فرد بودن آن در مقایسه با سایر استراتژی‌های بازاریابی را می‌دهد. همچنین می‌توانید کنترل کنید که چه کسی پیام‌ها را دریافت می‌کند. این موضوع باعث رسیدن به هدف شما خواهد شد.

به علاوه، فقط وقتی می‌توانید پیام ارسال کنید که کسی تصمیم گرفته شماره تلفن خود را به شما ارائه دهد. این مسئله همانطور که شما حق آن‌ها را در حفظ حریم خصوصی داده‌ها درک کرده‌اید و به آن‌ها احترام گذاشته‌اید، شانس باز کردن پیام شما یا واکنش به آن را افزایش می‌دهد.

در همین حال، از طریق ابزارهای پیشرفته ردیابی، می‌توانید آن‌ها را راهنمایی کنید تا اقدامات دلخواه خود را انجام دهند.

امتیاز دهید :
5/5

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
×

پشتیبانی دیجی تاپ اس ام اس

× پشتیبانی