بازاریابی پیامکی

سرفصل های این مطلب:

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازاریابی پیامکی یک راه‌حل فوق‌العاده، انعطاف پذیر و کارآمد برای کسب درآمد و تبلغات بسیاری از شرکت‌ها است.

بازاریاب‌هایی که به دنبال راهی برای دستیابی به نوآوری در صنعت و استراتژی‌های بازاریابی خود هستند، می‌دانند با این روش می‌توانند بازخورد قابل توجهی از مشتری بگیرند.

به این دلیل که بازاریابی پیامکی و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) ارتباط نزدیک و تاثیرگذاری باهم دارند.

نحوه تأثیرگذاری کمپین بازاریابی پیام کوتاه بر درآمد شما، به شما امکان کنترل بیشتر بر سرمایه گذاری‌تان و نتایجی در رابطه با اجرای استراتژی‌های خود (موفقیت آمیز و یا شکست خورده) به شما ارائه می‌دهد.

دانستن چگونگی محاسبه ROI برای بازاریابی پیامکی، نتایج بازاریابی شما را بهبود می‌بخشد و میزان موفقیت شما را افزایش می‌دهد. به شرط آنکه چند مرحله ساده و در عین حال بسیار موثر را دنبال کنید.

بازاریابی پیامکی و نرخ بازگشت سرمایه (ROI)

بر اساس آمار، ۹۸٪ پیامک‌ها به گیرندگان خود در زمان بسیار کمی می‌رسد. همچنین ۹۰٪ آن‌ها در طی سه دقیقه پس از دریافت خوانده می‌شوند. به همین دلیل بدون شک پیام رسانی متنی کارآمدترین وسیله ارتباطی با مصرف کننده به شمار ‌می‌رود.

استفاده از پیامک در مارکتینگ تاثیر قابل توجه‌ای دارد. اغلب بازاریابان در متدهای مختلف دیجیتال مارکتینگ از جمله ریتارگتینگ از ارسال پیام کوتاه استفاده می‌کنند تا علاوه بر شناخته شدن هرچه بیشتر برند، نرخ بازگشت سرمایه‌شان نیز افزایش پیدا کند.

چگونه شروع کنیم و چه چیزهایی را تجزیه و تحلیل کنیم؟

مقدار سرمایه‌گذاری شده در ابزارهای بازاریابی نیازهای تجزیه و تحلیل ROI بازاریابی را توجیه می‌کند.

دانستن اینکه از کجا شروع می‌شود و چه چیزی باید تجزیه و تحلیل شود به شرکت شما و تیم بازاریابی کمک می‌کند تا روش صحیح آگاهی از تأثیر ROI توسط استراتژی‌های بازاریابی و همچنین نحوه محاسبه آن را پیدا کنند.

اولین گامی که باید در این راستا بردارید تعیین اهداف و مقاصد در نظر گرفته شده برای تمام کمپین‌های بازاریابی پیامکی و سایر راه حل‌های بازاریابی دیجیتال است که در حال اجرا هستید.

با این کار، شما امکان جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها را بر اساس نیازهای اولیه، انتظارات و اهداف خود ایجاد می‌کنید.

در صورت عدم موفقیت در رسیدن به اهداف خود، با این روش امکان این را دارید که استراتژی‌های خود را تنظیم کرده و نتایج آنها را بهبود ببخشید.

علاوه بر آن متوجه اشتباهات خود نیز می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم داده‌ها را در تمام مراحل کمپین بازاریابی پیامکی خود نگه دارید و از آن‌ها برای تهیه گزارش در مورد عملکرد کمپین‌های که برگزار کرده‌اید استفاده کنید.

ارتباط نرخ بازگشت سرمایه (ROI) و بازاریابی پیامکی

محاسبه ROI نسبتاً ساده است، زیرا شامل هزینه‌هایی در مقابل درآمد می‌شود. اما در مورد بازاریابی ROI، معیارها باز هستند و می‌توانید آن‌ها را متناسب با نیازهای شرکت خود شخصی‌سازی و تنظیم کنید.

شما این توانایی را دارید که آن را بر اساس انگیزه‌های خاصی که در طول یک کمپین اعم از ماهانه یا سالانه دارید محاسبه کنید.

از این محاسبات می‌توانید در هر کمپین – یکبار، چندبار، در حال انجام و غیره – استفاده کنید. اما صرف نظر از روش انتخابی، اگر واقعاً می‌خواهید قدرت این روش را ببینید، باید همیشه محاسبات را با سایر کمپین‌های بازاریابی خود مقایسه کنید.

  • معیارهایی که باید هنگام محاسبه ROI بازاریابی پیامکی در ذهن داشته باشید:
  • هزینه بازاریابی پیامکی (بسته به روش ترجیحی محاسبه ROI در هر ماه یا سال)
  • تعداد مشترکین تلفن همراه شما (اطمینان حاصل کنید که لیست‌هایی که در اختیار دارید همیشه مستند بوده و دارای مشخصات جمعیتی کافی هستند تا به شما کمک کند تجربه شخصی‌سازی شده‌ای را به مشتریان خود ارائه دهید
  • تعداد کمپینهایی که در یک ماه یا سال اجرا خواهید کرد.
  • میانگین میزان خوانده شدن پیامک (که بین ۹۰ تا ۹۴ درصد است)
  • میزان پاسخ تخمینی (که می‌تواند بین ۳ تا ۹۰ درصد باشد – برای درک بهتر این معیار از داده‌های کمپین‌های قبلی استفاده کنید)
  • متوسط ​​هزینه محصولات یا خدماتی که در کمپین بازاریابی پیامک خود می‌فروشید یا تبلیغ می‌کنید.

همچنین می‌توانید از یک فرمول ساده مانند کسر سرمایه گذاری اولیه خود در کمپین از درآمد ناخالصی که در پایان آن جمع کرده‌اید استفاده کنید.

توصیه‌ی پایانی …

صرف نظر از چگونگی انتخاب محاسبه میزان بازگشت سرمایه در کمپین بازاریابی پیامکی، مهم است که به یاد داشته باشید که بازاریابی پیامکی یک روش ساده، صمیمی و بسیار موفق برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغ محصولات یا خدمات شما است.

این راه حل بسیار قابل پیگیری است و تجزیه و تحلیل آن آسان است، به شرط آنکه با اهداف کاملاً برنامه‌ریزی شده شروع کرده و تمام داده‌های مهم را در این راه جمع آوری کنید.

امتیاز دهید :
5/5

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
×

پشتیبانی دیجی تاپ اس ام اس

× پشتیبانی