لینک کوتاه پیامکی

سرفصل های این مطلب:

زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگرچه پیام کوتاه (SMS) معمولی فقط ۱۶۰ کاراکتر انگلیسی و ۷۰ کاراکتر فارسی دارد، اما در همین محدودیت موجود می‌توان اطلاعات مهمی انتقال داد.

اطلاعاتی که نیاز به مکمل دارند اما با پیامک به صورت کوتاه و سریع به مخاطب می‌رسد. شاید بپرسید که چگونه این اتفاق می‌افتد؟ در پاسخ باید گفت این همان ویژگی و مزایای لینک کوتاه در پیامک است که باید در محتوای ارسالی درج شود.

لینک کوتاه چیست؟

پیوند کوتاهی که در متن پیامک قرار می‌گیرد امکانات گران‌بهایی در اختیار شما قرار می‌دهد. متن پیامک شما با این اقدام می‌تواند گیرنده را به وب سایتی هدایت کند که شامل اطلاعات بیشتری است چرا که مخاطب با چند کلمه کوتاه نمی‌تواند به طور کامل در جریان هدف پیامک شما قرار بگیرد.

چنین راه حلی ترکیبی از زمان تحویل سریع و نرخ ارسال پیام کوتاه بالا با امکانات غنی اینترنت است. به همین دلیل در اغلب کمپین‌های بازاریابی پیامکی موفق این ویژگی مهم بکار می‌رود.

نتیجه‌ی لینک کوتاه شده این است که ترافیک سایت شما به طرز شگفت‌انگیزی بالا می‌رود. و چه چیزی برای صاحبان کسب‌وکار بیشتر از این اتفاق اهمیت دارد؟

در ادامه می‌خواهیم ابتدا با دلایل استفاده از لینک، مفهوم لینک کوتاه و ویژگی‌های آن آشنا شویم و پس از آن بررسی که لینک کوتاه در پیامک چه تاثیری در ترافیک سایت دارد.

چرا باید از لینک در پیامک استفاده کنیم؟

تصور کنید که در نظر دارید یک جشنواره‌‌ی فروش ویژه برگزار کنید. در شروع کار قطعا اهداف خود را از این کمپین بررسی می‌کنید. تمام موارد مورد نیاز از جمله ابزار تبلیغات، تعداد محصولات، جلسه با گروه، نحوه‌ی ارسال کالا، کانال‌های بازاریابی و … را در نظر می‌گیرید.

پس از آن به دنبال راهی برای گسترش اطلاع رسانی خود می‌گردید و چند کانال تبلیغاتی مانند شبکه‌های اجتماعی و ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی را انتخاب می‌کنید.

قطعا برای فروش آنلاین و یا اطلاعاتی کامل‌تر شما لینکی به سایت خود را آماده کرده‌اید تا مشتری به آن دسترسی پیدا کند. برای اینکه مشتری از شما خرید کند نیاز دارید که این لینک را در تمام شبکه‌های تبلیغاتی قرار دهید.

یکی از آن‌ها اس‌ام‌اس است که باید ارسال لینک در پیامک و محتوای آن را فراموش نکرد. دلیل این موضوع هم این است که با این کار مزیت‌های تاثیر گذار زیر را بدست می‌آورید:

۱. صرفه‌جویی در وقت مخاطب

پیام کوتاه ماهیتی سریع و پرکاربرد دارد. مخاطبی که پیام شما دریافت می‌کند در فاصله‌ای بسیار کم آن را باز کرده و می‌خواند.

زمانی که یک لینک کوتاه در متن قرار می‌دهید در واقع او را در سریع‌ترین زمان ممکن به لینک خرید هدایت می‌کنید. با این کار دیگر نیازی نیست مشتری در گوگل و یا سایت شما به دنبال لینک اصلی بگردد.

اگر این اقدام را انجام ندهید، قطعا زمان زیادی را از مخاطب تلف می‌کنید. به علاوه در این جستجوی حوصله‌ سربر ممکن است مشتری به آدرسی اشتباه دسترسی پیدا کند و یا از سایت دیگری خرید کند.

۲. افزایش قابل توجه ترافیک سایت

برای بالا بردن ترافیک سایت ترفندهای بسیاری وجود دارد. اما شاید کمی دورتر از انتظار برسد که پیامک می‌تواند ترافیک سایت را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد. این اتفاق با قرار دادن لینک در محتوای پیام کوتاه رخ می‌دهد.

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، زمانی که آدرس خرید محصول یا خبر در متن پیامک نباشد مخاطب گمراه می‌شود. اگر تنها به جشنواره یا کدتخفیف اشاره کنید و باز هم لینک خرید را قرار ندهید، ممکن است هیچ وقت به سایت شما مراجعه نکند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم لینک اصلی را در پیامک قرار دهید تا در زمان کوتاه، مخاطبانی بی‌شمار وارد سایت شما شوند و ترافیک آن را بالا ببرند. شما با این کار فرایند خرید را برای مشتری آسان‌تر می‌کنید. موضوعی مهم که رضایت مشتری از خدمات پیامکی شما را در بر دارد.

۳. فروش و درآمدزایی بالا

هدف از اس ام اس مارکتینگ این است که تجربه‌ی فروش فوق‌العاده‌ای برای یک کسب و کار ایجاد کند. بسیاری از مدیران بازاریابی این تکنیک را برای کمپین‌های خود بکار می‌برند.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش و موفقیت در این کمپین‌های دارید توصیه می‌کنیم حتما مطلب بازاریابی پیامکی چیست؟ را مطالعه کنید. چرا که هرچه بیشتر از نکات بازاریابی پیامکی بدانید به فروش بیشتر شما کمک خواهد کرد.

ارتباط درج لینک در محتوای ارسالی با فروش نیز جزئی از این ترفندها به حساب می‌آید. به این دلیل که مخاطب به سادگی و سریع وارد سایت شما شده و از شما خرید می‌کند. این مشتریان در حجمی انبوه به لینک ارسالی کلیک می‌کنند و در نهایت باعث درآمدزایی قابل توجهی برای شما می‌شوند.

لینک کوتاه چیست؟

به لینک کوتاه شده‌ی آدرس اصلی سایت انتخابی می‌گویند که به آن هدایت می‌شود. مثلا لینک https://bit.ly/3bEAdJL به مقاله‌ی نحوه‌ی کال تو اکشن Call to Action در پیامک مربوط است که در آن به اهمیت کوتاه بودن لینک در محتوای پیامک هم اشاره کرده بودیم.

با استفاده از این روش تعداد کلمات استفاده شده به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. اما آنچه مهم‌تر است – بازخورد قابل توجهی است که به کمپین‌های بازاریابی شما می‌دهد.

از کدام کوتاه کننده لینک استفاده کنیم؟

انواع وب‌سایت های معتبر و شناخته شده‌ای برای کوتاه کردن لینک در اینترنت وجود دارد. هرکدام از آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آدرس کوتاه خود دسترسی پیدا کنید و آن را در متن پیامک قرار دهید. در اینجا ما چند سایت را به شما معرفی می‌کنیم تا از آن‌ها استفاده کنید.

bit.ly : این سایت پرطرفدار و قدیمی از مهم‌ترین سایت‌های کوتاه کننده لینک دنیا است. با استفاده از آن می‌توان لینک را سفارشی سازی کرد و یا آنالیز دقیقی بر روی کلیک‌ها داشت.
tinyurl : این سایت هم از دیگر سایت‌های معروف برای کوتاه کردن آدرس است. مزیت آن این است که به شما امکان آنالیز کلیک‌های شبکه‌های اجتماعی را نیز می‌دهد.
yun.ir : معروف‌ترین سایت فارسی در این زمینه. برای کاربران ایرانی یکی از در دسترس‌ترین سایت‌های کوتاه کننده لینک سایت یون است که خدماتی چون ساخت لیست از لینک‌ها، تاریخ شروع و اتمام اعتبار لینک و تنظیم کلمه عبور را به کاربر می‌‌دهد.
b2n.ir : دیگر سایت فارسی کوتاه کننده لینک که می‌توان از آن در محتوای پیامک استفاده کرد سایت b2n است که در حال حاضر بلاک نیست و امکان درج آن در پیام کوتاه وجود دارد.

کوتاه کننده لینک چه مزایایی دارد؟

استفاده از پیوند کوتاه شده به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات کاملی در مورد رفتار مشتریان پس از دریافت متن خود جمع‌آوری کنید.

گزارش تفصیلی کمپین بازاریابی پیامکی پس از هر پیام کوتاه انبوه به طور خودکار تولید می‌شود. این گزارش شامل داده‌هایی مانند سیستم عامل تلفن همراه (iOS ، Android ، Windows Phone) ،مرورگر تلفن همراه استفاده شده (به عنوان مثال Safari ، Chrome) ، نوع دستگاه (مانند iPhone)، تعداد و تاریخ کلیک و … است.

همه این اطلاعات به شما این توانایی مهم را می‌دهد تا مشتری خود را بهتر بشناسید. شناخت از مشتری از مهم‌ترین فاکتورهای بازاریابی است.

در مقالات دیگر به این نکته مهم اشاره کردیم که باید براساس آشنایی کامل با مخاطب پیامک ارسال کنید. این فرصت جدیدی را برای داشتن پروفایلی موثرتر جهت تبلیغات و افزایش مشارکت مشتریان برای شما فراهم می‌کند.

دیگر مزایای لینک کوتاه در پیامک عبارت است بالارفتن نرخ کلیک سایت و پیامک که دستیابی به هرکدام از آن‌ها موفقیت کمپین شما را بیش از پیش می‌کنند.

و سخن آخر…

ارسال انبوه پیام کوتاه جهت تبلیغات و با اصول آن، اثربخشی بازاریابی پیامکی را به شکل شگفت‌انگیزی بالا می‌برد. هر کدام از این اصول دارای اهمیتی است که باید از سوی مدیران مارکتینگ رعایت شوند. قرار دادن لینک در متن پیامک نیز یکی از مهم‌ترین‌های آن‌هاست. با این کار رضایت مخاطب و فروش بالایی بدست خواهید آورد.

امتیاز دهید :
5/5

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
×

پشتیبانی دیجی تاپ اس ام اس

× پشتیبانی