پیامک موثر تبلیغاتی

سرفصل های این مطلب:

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر از پیامک در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنید، بازاریابی پیامکی را به طور جدی دنبال می‌کنید شاید از خود بپرسید که ویژگی یک پیامک موثر با بازخورد بالا برای مخاطب چیست؟

آیا پیامک‌های من برای مشتری جذاب هستند؟ با چه معیاری باید پیامکی ارسال کنیم که ارزش هزینه و زمانی که برای کمپین در نظر می‌گیریم را داشته باشد؟

پیش از ارسال پیامک انبوه به مشتریان خود، بررسی کنید که پیامک چهار ویژگی اصلی یک پیام موثر را داشته باشد.

پیام‌های موثر کوتاه، به یاد ماندنی ، پر بازخورد و شخصی‌سازی شده هستند. در ادامه‌ی این مقاله می‌خواهیم شما با را مشخصات این نوع پیامهای کوتاه آشنا کنیم تا از آن‌ها در کمپین‌های بازاریابی پیامکی خود استفاده کنید.

۴ ویژگی یک پیامک موثر و جذاب برای مخاطبان

۱- پیامک ارسالی باید کوتاه باشد

اغلب ما هزینه‌های زیادی را صرف تحقیق درمورد چیزهایی می‌کنیم که قبلاً پاسخ آنها را می‌دانیم و یا با یک جستجوی ساده می‌توانیم به آن‌ها دست پیدا کنیم.

قطعا اگر در این زمینه پرس و جو کرده‌ باشید، متوجه می‌شود که پیامک هایی با متن کوتاه بسیار موثرند. اگر پیامی امید به جذاب بودن برای مخاطب دارد، باید محتوای آن مختصر باشد.

مخاطب امروزی زمان و حوصله‌ی خواندن پیامک‌های مبهم و یا طولانی را ندارد. در متن پیامک خود دقت کنید که با استفاده از جملات کوتاه و تاثیر گذار، توجه خواننده را به هدفی که از این تبلیغ جذب کنید.

۲- متن پیامک باید به یاد ماندنی باشد و خاطر مخاطب بماند

استفاده‌ی دوباره از کلمات و یا عباراتی که قبلا در پیامک‌ها شناخته شده است، برای مخاطب هیچ جذابیتی ندارد.

این جملات کلیشه هستند – و گرچه اکثر مردم می‌توانند یک کلیشه را به خاطر بسپارند یا آن را تشخیص می دهند، اما آن‌ها را در ذهن خواننده به یاد ماندنی نمی‌کند.

تلاش کنید در متن پیامک تبلیغاتی خود کلمات جدید و تاثیرگذار را بکار ببرید. با توجه به هدفی که از کمپین تبلیغات پیامکی که دارید (اطلاع‌رسانی، تبریک/تسلیت /کد تخفیف /فروش محصول و …)، محتوا را طوری بنویسید که مخاطب به هدف شما پی ببرد و به آن پاسخ دهد.

هرچقدر در این قسمت بیشتر دقت کنید، به نفع شماست. زیرا یک پیامک صحیح و به یاد ماندنی می‌تواند تا سال‌ها در در ذهن خواننده تاثیر مثبت بگذارد.

۳- مثبت بودن پیامک را جدی بگیرید

مثبت بودن در ارسال پیامک به معنای آوردن نگرش، تمرکز و انرژی مناسب به پیام است به گونه ای که – به طور مثبت – در بین مخاطبان مورد نظر خاطرانگیز شود.

دو پیام زیر هر دو اساساً یک حرف را می‌زنند اما یکی منفی و دیگری مثبت است. با خواند آن تصمیم بگیرید که کدام یک موثرتر است:

  • ما قصد نداریم در مورد ایمنی آب آشامیدنی این جامعه تلاش بیشتری داشته باشیم زیرا اقدامات مهم برای تهیه آن را از قبل انجام دادیم.
  • ایمنی آب آشامیدنی این جامعه مهم‌ترین اولویت ما است و هنگام پاکسازی همه‌ی تلاش خود را شبانه‌روز بکار خواهیم برد.

همانطور که مشاهده کردید، هر دو متن پیامک پیامی درباره‌ی فرآهم کردن آب آشامیدنی مناسب برای مردم هستند، اما پیامک دوم به دلیل اطمینان خاطری که به مخاطب می‌دهد و محتوای مثبت آن قطعا بازخورد مناسب‌تری خواهد داشت.

۴- پیامک را شخصی‌سازی کنید

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که یک سامانه ارسال پیامک در اختیار شما قرار می‌دهد، شخصی‌سازی پیامک است. هرچقدر پیامک ارسالی مرتبط با نوع مخاطب باشد موثرتر است.

شما می‌توانید بر اساس محتوا و هدف کمپین بازاریابی خود، پیامک را طبق جنسیت/ سن/ موقعیت جغرافیایی/ شغل/ کد پستی/ آدرس و دیگر اطلاعاتی که از بانک مخاطبان دارید برای آن‌ها بفرستید. با این کار به مشتریان خود می‌گویید که آن‌ها را می‌شناسید و بر اساس علایق و نیازهای آن‌ها پیامک مورد انتظارشان را ارسال می‌کنید.

امتیاز دهید :
5/5

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
×

پشتیبانی دیجی تاپ اس ام اس

× پشتیبانی